L.U.C na zajawce dla rowerzystów miejskich
Związany z Wrocławiem muzyk, raper i performer, a prywatnie miłośnik rowerów, znany z organizacji wielu społecznych akcji, tym razem przygotował niespodziankę dla użytkowników Wrocławskiego Roweru Miejskiego. W ramach współpracy operatora wypożyczalni, Nextbike Polska z L.U.C, studiem Juice i grafikiem Janem Kallwejtem, powstała rymowana instrukcja obsługi, której towarzyszy animowane video. Ta produkcja to pierwszy epizod łączenia rowerów ze sztuką – ma na celu prezentację walorów rowerów miejskich we Wrocławiu i zachęcenie mieszkańców do korzystania z tego szybkiego, taniego i ekologicznego środka transportu publicznego.
Pierwsze wideo z przygotowanego cyklu to animowana instrukcja obsługi Wrocławskich Rowerów Miejskich. Kolejne filmy będą promować ruch rowerowy, ekologiczny transport i ideę zdrowego trybu życia, czyli wszystko to, co bezpośrednio wiąże się z wypożyczalniami publicznych rowerów, z których coraz częściej korzystają Polacy (tylko w tym roku ponad milion wynajmów w ramach wszystkich sieci).
Wyjątkowo klip z muzyką i rapem L.U.C można od dziś oglądać pod adresem: www.youtube.com/watch?v=zV4bO8z2bzw
– Pewnego wieczoru byłem świadkiem akrobatyczno-cyrkowych ewolucji grupy młodych ludzi, którzy mierzyli się z intelektualnym rebusem wypożyczenia roweru miejskiego. A to w sumie nie takie trudne. Jako miłośnik rowerów, postanowiłem więc zajawkowo nagrać instrukcję dla tych, którzy chcą walczyć ze smogiem miejskim i korkami – opowiada L.U.C. – Dzięki otwartości i wspólnej miłości do jednośladów wraz z Nextbike Polska rozbudowaliśmy nieco akcje. Postanowiliśmy połączyć rower z muzyką i grafiką. Skomponowałem jingle stworzone z dźwięków rowerowych i nagrałem kilka rymów, a potem w kooperacji z Juice i Janem Kallwejtem przygotowaliśmy obrazki – dodaje.
Spot stworzony został przez wrocławski Juice (znany m.in. z produkcji promujących Zimowe Igrzyska Olimpijskie Soczi 2014 na zlecenie BBC) i Jana Kallwejta, autora rysunków publikowanych m.in. na łamach Newsweeka, Forbesa i Financial Times oraz współpracy z takimi markami, jak Honda, Sony czy Converse. Cykl filmików, które będą stopniowo ujawniane na przestrzeni najbliższych tygodni, powstał z inicjatywy firmy Nextbike Polska – operatora systemu rowerów publicznych we Wrocławiu oraz dziesięciu innych polskich miastach.
– W tym roku, po czterech latach obsługi rowerów we Wrocławiu, otworzyliśmy tutaj system wypożyczalni w zupełnie nowej odsłonie, co wiązało się z wieloma udogodnieniami, ale też zmianami w zasadach korzystania. Zależało nam, żeby przedstawić je rowerzystom w ciekawy i dynamiczny sposób, dlatego poszukiwaliśmy mocnych partnerów, którzy mogliby nam w tym pomóc – opowiada Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. – Z pomocą przyszedł L.U.C, który całkowicie społecznie objął kierownictwo nad projektem, stworzył scenariusz, warstwę muzyczną i teksty oraz ekipa z Juice, która wspólnie z Janem Kallwejtem zrealizowała spoty. Dzięki ich zaangażowaniu powstała seria animacji, które są takie jak nasze rowery miejskie – dynamiczne i przyciągające uwagę. Naprawdę warto czekać na kolejne odsłony, które zaprezentujemy już wkrótce – dodaje.
Wrocławski Rower Miejski to jeden z jedenastu systemów bezobsługowych wypożyczalni, obsługiwanych w Polsce przez firmę Nextbike. Publiczne rowery na ulicach Wrocławia pojawiły się w 2011 roku i od tego czasu wypożyczano je ponad 720 tysięcy razy. Liczba zarejestrowanych w systemie użytkowników wynosi obecnie prawie 90 tysięcy.
Oprócz Wrocławia, Nextbike zarządza również systemami w Warszawie, Poznaniu, Opolu, Sopocie, Białymstoku, Konstancinie-Jeziornie, Lublinie, Grodzisku Mazowieckim i Katowicach oraz dostarczył sprzęt do Krakowa.