Jak to działa

1. Zarejestruj się

Chcesz korzystać z Systemu WRM? Załóż konto. Wypełnij formularz rejestracyjny, zaakceptuj regulamin i wnieś opłatę inicjalną. Kliknij w link weryfikacyjny, który po zakończeniu rejestracji otrzymasz w wiadomości przesłanej na podany adres e-mail. SMS-em na wskazany przy rejestracji numer telefonu oraz w drugiej wiadomości mailowej otrzymasz PIN, niezbędny do korzystania z Wrocławskiego Roweru Miejskiego. To wszystko, już możesz korzystać z naszych rowerów.

Rejestracji możesz dokonać poprzez stronę internetową, aplikację mobilną lub za pośrednictwem Centrum Kontaktu czynnym przez całą dobę pod numerem 71 738 11 11.

2. Opłata

Opłata inicjalna to 10 zł, będzie rozliczana w poczet naliczeń za wypożyczenia. Pierwsze 20 minut każdego wypożyczenia roweru standardowego jest bezpłatne. Zapoznaj się z cennikiem.

Pamiętaj! Aby konto pozostało aktywne, utrzymuj jego stan w wysokości co najmniej 10 złotych.

3. Wypożycz rower

Chcesz wypożyczyć rower? Skorzystaj z aplikacji mobilnej. Podejdź do wybranego roweru i za pomocą aplikacji zeskanuj kod QR umieszczony na rowerze lub wpisz numer roweru i wybierz WYPOŻYCZ ROWER.

Rower standardowy i elektryczny możesz wypożyczyć za pomocą sparowanej wcześniej z kontem karty zbliżeniowej RFID. Zbliż kartę RFID do czytnika. Czytnik karty znajduję się na bagażniku.

Dodatkowo wypożyczenia możesz dokonać za pośrednictwem Centrum Kontaktu czynnym przez całą dobę pod numerem 71 738 11 11.

4. Zwróć albo zaparkuj rower

Chcesz oddać rower? Zabezpiecz go poprzez ręczne zapięcie blokady o-lock, znajdującej się na tylnym kole. Jest to jedyny sposób na prawidłowe zakończenie wypożyczenia. Rower zwróci się automatycznie po zamknięciu blokady.

Potrzebujesz przerwy w wypożyczeniu, a nie chcesz zwracać roweru? W aplikacji mobilnej wybierz POSTÓJ i postępuj zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie telefonu. Skorzystanie z opcji postój nie jest równoznaczne ze zwrotem roweru.
Pamiętaj! Najpierw dwukrotnie klikasz POSTÓJ, a następnie zamykasz blokadę o-lock.

 

Instrukcja obsługi rowerów niestandardowych – Cargo i Handbike.

 

Cargo elektryczne

Cargo nazywane Rowerem Familijnym służy do przewożenia ładunku. W tym celu rower wyposażony jest w skrzynie o ładowności do 100 kg lub maksymalnie do 4 dzieci. Przy przewożeniu dzieci, pamiętaj o zapięciu pasów bezpieczeństwa, znajdujących się przy ławkach skrzyni. Elektryczna wersja roweru Familijnego posiada silnik ze wspomaganiem, które ułatwia poruszanie się po ciężkim terenie i pomaga w kierowaniu obciążonym rowerem. Przy kierownicy roweru elektrycznego, znajduję się wskaźnik naładowania baterii, na którym możemy wybrać wykorzystywaną moc silnika (w skali od 1 do 6), co pozwala nam na odpowiednie wykorzystanie mocy względem przewożonego ładunku. Na wskaźniku możemy sprawdzić naładowanie baterii wspomagania oraz włączyć/wyłączyć światła z tyłu roweru.

Uwaga: Skręcanie rowerem Cargo różni się od kierowania zwykłym rowerem, ze względu na rozstaw kół z przodu, co wiąże się z koniecznością wykonywania szerszych zakrętów.

Handbike

Handbike – rower napędzany siłą rąk i ramion. Wyposażony w 3 koła (2 z tyłu, 1 z przodu) oraz siedzisko. Kierownica została połączona z elementem napędowym roweru, znajdującym się na przednim kole. Po zajęciu miejsca w siedzisku, należy położyć nogi na siatkach po obu stronach przedniego koła, zapewni to stabilną pozycję przy prowadzeniu. Rower rozpędza się poprzez wykonanie ruchów okrężnych kierownicą w przód (zbliżonych do wiosłowania).Hamulce, znajdują się w standardowym miejscu – przy rączkach kierownicy. Rower nie posiada hamulca torpedo – system hamulcowy uruchamiany poprzez cofnięcie pedałów. Blokada roweru, znajduję się na przednim kole, jest to blokada typu O-lock.

Najczęściej zadawane pytania

CZY MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER WRM NA INNE KONTO W SYSTEMIE NEXTBIKE?

Tak. System WRM jest kompatybilny z innymi systemami firmy Nextbike tj. założenie konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają taką możliwość.

CZY MAŁOLETNI MOŻE POSIADAĆ KONTO W SYSTEMIE WRM?

Tak, jeżeli ukończył 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Przy rejestracji należy podać numer telefonu, z którego będzie korzystało dziecko oraz jego PESEL. Pozostałe dane powinny należeć do rodzica lub opiekuna. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce „Regulamin”.

CZY MOGĘ ZAREJESTROWAĆ DWA KONTA NA TEN SAM NUMER TELEFONU?

Nie. W systemie WRM jeden numer telefonu umożliwia rejestrację jednego konta Użytkownika.

JAK ZAREJESTROWAĆ I AKTYWOWAĆ KONTO?

Chcesz skorzystać z systemu WRM?
Krok 1: Wypełnij formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej.
Krok 2: Zaakceptuj Regulamin.
Krok 3: Zapłać opłatę inicjalną w wysokości 10 zł.
Krok 4: Kliknij link przesłany na adres e-mail podany podczas rejestracji.
Dalsza weryfikacja będzie już automatyczna. Po zaksięgowaniu wpłaty, konto zostanie aktywowane i będziesz mógł korzystać z rowerów miejskich.
Rejestracji możesz dokonać również przez aplikację, terminal przy wybranych stacjach lub za pośrednictwem Centrum Kontaktu czynnym przez całą dobę pod numerem 71 738 11 11.

CO JEŚLI NIE WYPOŻYCZĘ ZAREZERWOWANEGO ROWERU?

Brak wypożyczenia zarezerwowanego roweru spowoduje naliczenie na Twoim koncie opłaty dodatkowej w wysokości 50 zł.

W JAKI SPOSÓB MOGĘ ANULOWAĆ REZERWACJĘ?

Rezerwację możesz bezpłatnie odwołać najpóźniej 60 minut przed wskazaną w rezerwacji godziną. Wystarczy telefon do Centrum Kontaktu czynnego całą dobę pod numerem 71 738 11 11

JAK DŁUGO WAŻNA JEST MOJA REZERWACJA?

Rezerwując rower wskazujesz godzinę jego odbioru. Rezerwacja kończy się o 15 minut później niż wskazana przez Ciebie godzina, po czym rower będzie dostępny do rezerwacji dla innych Użytkowników.

JAK ZAREZERWOWAĆ ROWER?

Rower zarezerwujesz przez aplikację lub stronę internetową. Wybierasz typ roweru, jedną z pięciu dedykowanych stacji i godzinę (tylko pełne godziny).

Rezerwacji roweru na stację inną niż dedykowana dokonasz poprzez kontakt z Centrum Kontaktu czynnym całą dobę pod numerem 71 738 11 11.

Pamiętaj! Rezerwacja i dowiezienie roweru na wskazaną stację jest usługą dodatkowo płatną.

Opłaty za rezerwację i dowóz roweru

Miejsce dowiezienia Stacja dedykowana Stacja dedykowana Stacja inna niż dedykowana Stacja inna niż dedykowana
Miejsce zwrotu Stacja dedykowana Stacja inna niż dedykowana Stacja dedykowana Stacja inna niż dedykowana
Rower niestandardowy 15 zł 100 zł 100 zł 200 zł
CZY MOGĘ ZAREZERWOWAĆ ROWER?

W systemie WRM rezerwujesz rowery niestandardowe: dziecięcy, towarowy, typu handbike i typu tandem.

JAK ZAKOŃCZYĆ POSTÓJ?

W aplikacji mobilnej w „Moje wypożyczenia” kliknij „Wznów”. Blokada o-lock otworzy się automatycznie.

CZY POSTÓJ JEST WLICZONY W CZAS WYPOŻYCZENIA?

Tak, jednocześnie wybranie opcji „Postój” nie jest równoznaczne ze zwrotem roweru.

JAK DŁUGO MOGĘ KORZYSTAĆ Z OPCJI „POSTÓJ”?

Postój wliczany jest do Czasu Wypożyczenia, który różni się w zależności od typu roweru. Jeśli przekroczysz limit, na Twoim koncie Klienta zostanie naliczona opłata zgodnie z poniższą tabelą.

Typ roweru Standardowy Czas Wypożyczenia Możliwość przedłużenia Czasu Wypożyczenia Maksymalny Czas Wypożyczenia Opłata za przekroczenie maksymalnego Czasu Wypożyczenia
Dziecięcy 48 godz. Brak 48 godz. 350 zł
E- rower 12 godz. Brak 12 godz. 300 zł
Handbike 48 godz. o 24 godz. 72 godz. 500 zł
Standardowy 12 godz. Brak 12 godz. 300 zł
Tandem 48 godz. o 24 godz. 72 godz. 500 zł
Towarowy (cargo) 48 godz. o 24 godz. 72 godz. 500 zł
CZY I CZYM MOGĘ ZABEZPIECZYĆ ROWER, NA CZAS PRZERWY W TRAKCIE WYPOŻYCZENIA?

Możesz, blokada o-lock daje Ci tę możliwość. Użyj funkcji „Postój” w aplikacji mobilnej i postępuj zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie telefonu.
Pamiętaj! Najpierw klikasz dwukrotnie „Postój”, a następnie zamykasz blokadę o-lock.
Do zabezpieczenia roweru służy też obejma z zamkiem szyfrowym. Mają ją wszystkie rowery niestandardowe.

CO TO JEST POSTÓJ?

Potrzebujesz przerwy w wypożyczeniu, a nie chcesz zwracać roweru? W aplikacji mobilnej wybierz „Postój”.

CZY MUSZĘ ZWRÓCIĆ ROWER NA STACJI WYPOŻYCZEŃ?

Zwróć zarezerwowany rower niestandardowy na jednej ze stacji niestandardowych.

Rower standardowy i E-rower możesz zwrócić na każdej stacji albo w innym, dowolnie wybranym przez Ciebie miejscu w obszarze funkcjonowania systemu WRM.

Nie zostawiaj roweru w miejscach trudnodostępnych, takich jak osiedla zamknięte czy prywatne posesje, okolice zbiorników wodnych, brzeg rzeki itp.

Pamiętaj! Zwrot poza stacją będzie dodatkowo płatny.

Pozostawienie Roweru standardowego i poza Stacją WRM (płatny Zwrot) 5 zł
Dostarczenia Roweru niestandardowego na stację dedykowaną i odebrania go ze stacji dedykowanej 15 zł
Dostarczenia Roweru niestandardowego na stację dedykowaną i odebrania go ze stacji niededykowanej lub dostarczenie Roweru niestandardowego na stację niededykowaną i odebrania go ze stacji dedykowanej 100 zł
Dostarczenia Roweru niestandardowego na stację niededykowaną i odebrania go ze stacji niededykowanej 200 zł
CO MAM ZROBIĆ, JEŚLI NIE MOGĘ ZWRÓCIĆ ROWERU?

W przypadku trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z całodobowym Centrum Klienta dostępnym pod numerem 71 738 11 11.

JAK ZWRÓCIĆ ROWER?

Chcesz oddać rower? Zabezpiecz go poprzez ręczne zapięcie blokady o-lock, znajdującej się na tylnym kole. Jest to jedyny sposób na prawidłowe zakończenie wypożyczenia. Rower zwróci się automatycznie w systemie po zamknięciu blokady.
Rower niestandardowy, wypożyczony po wcześniejszej rezerwacji, dodatkowo zabezpiecz obejmą.

CO MAM ZROBIĆ, JEŚLI NIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWERU?

W przypadku trudności z wypożyczeniem roweru WRM skontaktuj się z Centrum Kontaktu czynnym całą dobę pod numerem 71 738 11 11.

GDZIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER?

Przede wszystkim ze stacji WRM. Rowery standardowe możesz też wypożyczyć poza nią. To, czy rower jest dostępny, sprawdzisz skanując kod QR.
Lokalizacje stacji WRM oraz lokalizacje rowerów wolnostojących znajdziesz na stronie internetowej w zakładce „Mapa stacji” oraz w aplikacji mobilnej.
Wypożyczyłeś rower poza stacją? Zwróć rower na stacji, doładujemy Twoje konto bonusem w wysokości 3 zł.

JAK WYPOŻYCZYĆ ROWER?

Chcesz wypożyczyć rower WRM?

Rower standardowy albo E-rower możesz wypożyczyć ze stacji lub poza stacją. Rower niestandardowy dowieziemy na stację po wcześniejszej rezerwacji.

Najszybciej rower wypożyczysz przez aplikację mobilną. W tym celu, podejdź do wybranego roweru i zeskanuj w aplikacji kod QR umieszczony na rowerze.

Rower standardowy i elektryczny możesz wypożyczyć też za pomocą sparowanej wcześniej z kontem karty zbliżeniowej RFID. Wystarczy zbliżyć kartę RFID do czytnika, który znajduje się na bagażniku.

Wypożyczenie zacznie się wraz z automatycznym otwarciem blokady o-lock. Podczas zwalniania blokady usłyszysz charakterystyczny dźwięk.

W przypadku braku możliwości skorzystania z wyżej wymienionych sposobów możesz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta czynnym całą dobę pod numerem 71 738 11 11.

JAKI JEST OBSZAR UŻYTKOWANIA SYSTEMU WRM?

Z WRM możesz korzystać w granicach administracyjnych Gminy Wrocław oraz miejscowościach wymienionych na stronie: https://wroclawskirower.pl/strefa-uzytkowania-systemu-wrm.
Możesz dowolnie przemieszczać się oraz wyjeżdżać poza obszar użytkowania, ale PAMIĘTAJ: żeby nie ponosić dodatkowych opłat, oddaj rower w strefie użytkowania na stacji.

JAK MOGĘ USUNĄĆ SWOJE KONTO?

Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać na adres e-mail [email protected] lub adres:

Nextbike Polska S.A.
ul Przasnyska 6b
01-756 Warszawa.

Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.

JAK MOGĘ ZMIENIĆ SWOJE DANE NA KONCIE?

Dyspozycję zmiany danych możesz złożyć:
– po zalogowaniu na stronie internetowej w zakładce „Ustawienia konta”,
– w aplikacji mobilnej po wybraniu opcji „Moje konto”,
– e-mailem pod adresem [email protected]
– kontaktując się z całodobową infolinią pod numerem 71 738 11 11.

JAK SPRAWDZIĆ STAN KONTA?

Stan konta sprawdź na stronie internetowej – będzie to pierwsza informacja, jaką zobaczysz tuż po zalogowaniu.
Korzystasz z aplikacji mobilnej? Stan konta sprawdź, klikając w menu trzy kreski w prawym dolnym rogu.

ZAPOMNIAŁEM KOD PIN DO KONTA, CO MAM ZROBIĆ?

Nie pamiętasz swojego kodu PIN? Na stronie internetowej wybierz opcję „Logowanie” i następnie „Zapomniałem PIN”. Nowy kod PIN dostaniesz SMS-em.
Korzystasz z aplikacji mobilnej? Wybierz „Resetuj PIN”. Na numer telefonu przypisany do konta otrzymasz nowy kod PIN do logowania.
W przypadku braku możliwości skorzystania z wyżej wymienionych sposobów skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta czynnym całą dobę pod numerem 71 738 11 11.

MIAŁEM WYPADEK NA ROWERZE MIEJSKIM. GDZIE MAM TO ZGŁOSIĆ?

Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu działające całą dobę Centrum Klienta dostępne pod numerem 71 738 11 11, w czasie maksymalnie do 24 godzin od momentu zdarzenia.

KRADZIEŻ ROWERU – CO ROBIĆ?

Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z całodobowym Centrum Klienta dostępnym całą dobę pod numerem 71 738 11 11.

CO TO JEST BLOKADA O-LOCK?

Blokada o-lock jest to mechanizm zabezpieczający rower w postaci zintegrowanej z ramą klamry „O”. Bez jej zamknięcia nie zakończysz wypożyczenia. Blokada służy także do zabezpieczania roweru na czas korzystania z funkcji „Postój”. Blokada o-lock zamontowana na tylnym kole, w czasie jazdy pozostaje otwarta.

ROWER MA USTERKĘ – CO MOGĘ ZROBIĆ?

Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną, formularz kontaktowy lub kontakt z całodobowym Centrum Kontaktu dostępnym pod numerem 71 738 11 11. Nasz serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję!

AWARIA SILNIKA ROWERU ELEKTRYCZNEGO – CO ROBIĆ?

W trakcie wypożyczenia nastąpiła awaria silnika? Skorzystaj z przycisku bezpieczeństwa i odłącz napęd elektryczny. Srebrny guzik znajduje się na panelu nad tylnym kołem.
O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z Centrum Kontaktu dostępnym całą dobę pod numerem 71 738 11 11.

CZY MOGĘ KORZYSTAĆ Z ROWERU ELEKTRYCZNEGO, JEŻELI BATERIA JEST ROZŁADOWANA?

Tak. Jeśli bateria się rozładuje w trakcie wypożyczenia, będziesz jechał jak na zwykłym rowerze. Jeśli bateria jest rozładowana i rower stoi zabezpieczony blokadą o-lock, nie wypożyczysz go.

GDZIE SPRAWDZIĆ WSKAŹNIK NAŁADOWANIA BATERII?

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jaki jest poziom naładowania baterii, wystarczy wejść na stronę internetową w zakładkę „MAPA STACJI” lub w aplikację mobilną WRM oraz kliknąć na wybrany rower. Po kliknięciu na jednoślad wyświetli się aktualny stan baterii.

Dodatkowo wskaźnik naładowania baterii sprawdzisz po kolorze diody migającej z tyłu roweru. Dioda może być zielona (bateria naładowana) lub czerwona (bateria rozładowana).

Masz wątpliwości? Zadzwoń do Centrum Klienta dostępnego całą dobę pod numerem 71 738 11 11.

CZYM JEST ROWER ELEKTRYCZNY?

Rower elektryczny to rower wyposażony w napęd elektryczny wspomagający jazdę. Możesz na nim komfortowo jechać mając wzrost od 150 do 195 cm i ważąc do 115 kg.
Pamiętaj! Dla własnego bezpieczeństwa nie wieszaj niczego na ramie czy innych elementach roweru.

Aplikacja mobilna

Z aplikacją wypożyczanie rowerów jest wygodniejsze

  • Szybko wypożyczysz i zwrócisz rower przez całą dobę.
  • Możesz z łatwością wyszukać najbliższą stację lub rower.
  • Rezerwuj rowery bezpośrednio w aplikacji.