
Już od 1 sierpnia oficjalnie wystartuje Wrocławski Rower Miejski w odświeżonej wersji. Już jednak skończyliśmy montaż stacji i rozpoczynamy rozwozić rowery. Możecie przez ten weekend wypatrywać naszych ekip technicznych, by od razu samemu spróbować jazdy na nowych jednośladach.
Wszystkie rowery będą od razu aktywne, więc użytkownicy mogą śmiało testować nowy WRM od pierwszych chwil, jeszcze przed oficjalnym starem. Równoległe będziemy też zbierać stare rowery z poprzedni edycji i tegorocznej wersji pomostowe. Czas odejść na zasłużoną emeryturę po setkach tysięcy przejechanych wspólnie kilometrów.
Na nowy system ma się składać 240 stacji, a sama infrastruktura została odświeżona wizualnie, żeby jeszcze lepiej wpisywać się w estetykę miasta i całego transportu publicznego Wrocławia. W nowej odsłonie systemu WRM łącznie użytkownicy będą mieli do dyspozycji 2620 tradycyjnych rowerów czwartej generacji. Ofertę uzupełni 100 nowoczesnych rowerów elektrycznych oraz 34 rowery niestandardowe, w tym m.in. cargo, tandemy, handbike’i i dziecięce – dostępne po wcześniejszej rezerwacji.
WRM był pierwszym w kraju systemem Nextbike i jednym z pierwszych systemów publicznej wypożyczalni rowerów miejskich w ogóle w Polsce – ruszył w 2011 roku z liczbą 140 jednośladów. W ciągu kilkunastu ostatnich lat rozrósł się blisko 17-krotnie. W tym czasie jednoślady były wypożyczane ponad 15 mln razy a teraz sam system przejściowy tylko od kwietnia do teraz osiągnął wynik około 600 tys. wypożyczeń.